Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE


Mesai Saatlerimiz 08.30-12.30 ve 13.30 - 17.30 arasıdır.

Başkanlığımıza telefon ile ulaşılamaması halinde Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine iletişim bilgilerinizle birlikte e-posta göndermeniz halinde dönüş sağlanacaktır.

Öğrencilerimiz Öğrenci Belgesi, Transkript, Disiplin cezası olmadığına dair yazı ve Yatay geçişe engel yoktur yazısını ÜBYS sisteminden alabilmektedir. Ayrıca Öğrenci Belgesi, Transkript ve Mezuniyet Belgelerini e-devlet üzerinden alabilmektedir.

Üniversitemiz Birimlerine ait iletişim bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

İkamet İzni Başvuru İşlemleri

Oturma izniyle ilgili kuralları bilmek ve ona göre davranmak, sizlerin sorumluluğundadır.

Dolayısıyla, ileride ciddi yasal problemler yaşamamak veya para cezalarıyla karşılaşmamak için, lütfen kurallara uymaya özen gösteriniz.

Bir sorun yaşamanız durumunda lütfen Göç İdaresi ile iletişime geçiniz.

Image
Image
ÖNEMLİ BİLGİ

YÖK ile Göç İdaresi Başkanlığı arasında imzalanan "Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İş Birliği Protokolü" kapsamında 29.11.2023 tarihinden önce yasal kalış süresi içerisinde öğrencilik kaydı yapan ve ikamet izni başvurusunda bulunamayanlar 31.01.2024 tarihine kadar vize/ikamet izni başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. 
Dikkat!!!
Önemli Not: Yasal kalış süresi bittikten sonra (kaçak durumdayken) kayıt yaptıranlar bu kapsamda değildir.

İkamet İzni Başvuru İşlemleri

29 Kasım 2023 tarihinde yürürlüğe giren YÖK Başkanlığı ile İçişleri Bakanlığı arasında yapılan protokole istinaden; öğrenci ikamet izni başvurusunda bulunan Üniversitemiz öğrencilerinin, öğrenci ikamet izni başvurusu yaptıktan sonra ikamet izni öğrenci kayıt formuyla (e-ikamet.goc.gov.tr'den alınan) birlikte formda belirtilen belgeleri randevu tarihini beklemeksizin en kısa süre içerisinde Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim etmeleri gereklidir.

İkamet İzni Başvuru Dosyasına eklenecek Belgeler

✓    İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından her sayfanın alt kısmı ıslak imzalı olacak şekilde)
✓    Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (Aslı ve kimlik bilgilerinin olduğu sayfa ile vize sayfasının veya son giriş kaşesi bulunan sayfanın Fotokopisi)
✓    Öğrencilik durumunu gösterir belge (Daha önceden oturma izni yok ise öğrenci belgesinde  TC/YU Numarası : 98716**** şeklinde olmalıdır.)
✓    4 adet biometrik fotoğraf
✓    Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
✓    Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
•    Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi
•    Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği ve fotokopisi
•    Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
•    Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
•    Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü) 
✓    İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz (Ödemenizi online bu linkten yapabilirsiniz - Başvuru formunda yer alan Tahakkuk numarası girilerek ödeme yapılacaktır.)
✓    18 yaşından küçük yabancılar için;
•    Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.) 


Önemli Not: Uzatma Başvurularında E-devletten alınacak Yerleşim Yeri Belgesi ile Daha önce İl Göç İdaresi tarafından verilen İkamet İzin Kartının aslı ve fotokopisi de yukarıda belirtilen diğer evraklarla birlikte getirilmesi gerekmektedir.
Image





Öğrenci İkamet İzni Başvuru Süreci Kitapçığı İçin Tıklayınız. 
(Türkçe, İngilizce, Rusça, Arapça, Farsça dillerinde)

Göç İdaresi

İkamet İzni Başvurusu Sayfası bu şekildedir
Türkçe Anlatım:
İngilizce Anlatım:
Image

Tüm soru ve sorunlarınız hakkında “YABANCILAR İLETİŞİM MERKEZİ (YİMER)” 157’yi arayabilirsiniz.

KÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE


Mesai Saatlerimiz 08.30-12.30 ve 13.30 - 17.30 arasıdır.

Başkanlığımıza telefon ile ulaşılamaması halinde Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine iletişim bilgilerinizle birlikte e-posta göndermeniz halinde dönüş sağlanacaktır.

Öğrencilerimiz Öğrenci Belgesi, Transkript, Disiplin cezası olmadığına dair yazı ve Yatay geçişe engel yoktur yazısını ÜBYS sisteminden alabilmektedir. Ayrıca Öğrenci Belgesi, Transkript ve Mezuniyet Belgelerini e-devlet üzerinden alabilmektedir.

Üniversitemiz Birimlerine ait iletişim bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.