Sıkça Sorulan Sorular
Yatay Geçiş Başvuru ve Kabul
Yatay geçiş, bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin belirlenen esaslar çerçevesinde, aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkı kazanmasını ifade eder. Kurumiçi Yatay Geçiş, Kurumlararası Yatay Geçiş ve Merkezi Yerleştirme Puanına Göre (Ek-Madde 1) Yatay Geçiş başlıkları altında yatay geçiş türleri ile ilgili genel bilgiler aşağıda yer almaktadır.
1. Kurum içi yatay geçiş: Üniversitemizin aynı puan türüne sahip bölümleri arasında, belirlenen kontenjanlar ve akademik ortalamaya ve Üniversite Senatosunca belirlenen kurallara göre yapılabilen geçiştir.
2. Kurumlararası yatay geçiş: Başka bir Yükseköğretim Kurumuna kayıtlı öğrencilerin, YÖK’ün açıkladığı kontenjanlara göre ve Üniversitemiz Senatosunca kabul edilen şartları sağladığı takdirde Kastamonu Üniversitesi’ne geçişidir.
Kurumlararası Yatay Geçiş kontenjanları Yükseköğretim Kurulu, Kurumiçi Yatay Geçiş kontenjanları ise Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenmektedir. Önlisans ve lisans diploma programlarının hazırlık sınıfına; önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Aynı ya da eşdeğer bir programa gerekli koşullar sağlandığı takdirde başvuru yapılabilir. Kurumlararası ve Kurumiçi yatay geçiş başvuruları, her yıl yayınlanan yatay geçiş takviminde belirtilen tarihlerde, Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen Yönergelerde belirtilen ilkeler çerçevesinde alınarak ilgili birimler tarafından değerlendirilir ve sonuçlar ilan edilir.
3. Merkezi puana göre yatay geçiş: Kurum içi veya kurum dışı Üniversite öğrencilerinin, merkezi yerleştirme puanlarına göre Üniversitemiz programlarına geçiş türüdür.
Kısaca ek-madde 1 diye tanımlanan yatay geçiş türünde başvuru yapılabilmesi için, bir yükseköğretim kayıtlı olan öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir. Üniversitemizde merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş güz yarıyılları için Ağustos Ayı’nda, bahar yarıyılı içinse akademik takvimde belirtilen tarihte başvuru alınmaktadır.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının Ek Madde 1 uygulama ilkelerine ulaşmak için tıklayınız.
Lütfen güncel duyurular için web sayfamızı takip ediniz.
Kayıt dondurma/İzin başvurusu nereye ve nasıl yapılır?
Öğrenci kayıt dondurma/izin isteğini ve nedenini yazılı olarak öğrenim gördüğü akademik birime bildirir. Kayıt dondurma talebinde bulunan öğrenci kayıt dondurma nedenine göre bağlı bulunduğu akademik birimin yönetim kurulu kararı kayıt dondurulabilir. Kayıt dondurma bir yarıyıldan az iki yarıyıldan/bir yıldan çok olamaz. Bu süreler, azami öğrenim süresine dahil edilmez.
Kayıt dondurma başvurusu ne zaman yapılır?
Dönem başlarında ders kayıt haftasının sonuna kadar yapılır. Eğitim-Öğretim başladıktan sonra meydana gelen sağlık sorunu, ölüm, doğal afet gibi mücbir sebeplerle yapılacak kayıt dondurma talepleri, ilgili yönetim kurulu karar verir.
Kayıt dondurduğum döneme ait katkı payını yatırmalı mıyım?
Kayıt dondurma süresi içinde katkı payı/öğrenim ücreti alınmaz.
Mezun olabilme koşulları nelerdir?
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu diploma programının bütün çalışmalarını (ders, staj, bitirme ödevi, seminer vb.) başarması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir.
Genel Akademik Not Ortalaması (GANO) 2.00'nin altında olan öğrenciler mezun olabilir mi?
Genel Akademik Not Ortalaması (GANO) 2.00'nin altında olan öğrenciler mezun olamazlar.
Genel Akademik Not Ortalamasını (GANO) 2.00 altında olan öğrenci ne yapmalıdır?
Mezun olmak için gerekli ortalamayı sağlayamayan öğrenciler bir sonraki dönemde/dönemlerde kayıt yenileme ve derse yazılım yaparak gerekli ortalamayı sağlamaları halinde mezun olabileceklerdir.
Lisans öğreniminde kayıtlı olan bir öğrenci hangi durumda önlisans diploması almaya hak kazanır?
Lisans öğrenimini tamamlamayan ve ilk iki yılın bütün derslerini başaran öğrencilere, talep etmeleri hâlinde, ön lisans diploması verilir.
Lisans öğrenimini tamamlayamayanlar önlisans diplomasını nasıl alabilirler?
Öğrenciye kayıtlı olduğu lisans programının ilk dört dönemindeki dersleri başarı ile tamamlaması, genel akademik not ortalamasının (GANO) en az 2,00 olması ve devam ettiği programdan kaydının silinmiş olması koşullarıyla önlisans diploması verilebilir.
Mezun olduktan sonra transkript, lise diploması ve belgelerimin aslını ya da onaylı fotokopisini nereden alabilirim?
Öğrenim gördüğünüz akademik birimden temin edebilirsiniz.
Diplomanın hazır olup olmadığı nereden öğrenilebilir?
Öğrenim gördüğünüz akademik birimden.
Diplomam henüz hazırlanmamış geçici mezuniyet belgesi almak için ne yapmalıyım?
Mezuniyete hak kazanmış öğrenciler öğrenim gördüğü akademik birime öğrenci kimlik kartlarını teslim edip, lise diploması, mezuniyet transkriptlerini alarak gerekli imza işlemlerini tamamladıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan diplomalar hazırlanıncaya kadar “Geçici Mezuniyet Belgesi” alabilirler.
Mezuniyet Belgesi/Diploma alırken hangi işlemler yapılır?
Öğrenim gördüğünüz akademik birime Geçici Mezuniyet Belgesinin aslını teslim ettikten sonra diploma ve diploma eki alınır.
Geçici Mezuniyet Belgemi kaybettim, ne yapmalıyım?
Geçici Mezuniyet Belgesini kaybeden öğrenciler, dilekçe ve yerel/ulusal bir gazetede yayımlanan kayıp ilanı ile başvurmaları halinde diploması teslim edilir.
Diplomayı/Geçici Mezuniyet belgesini kim teslim almalıdır?
Öğrenci kendisi alabilir veya noterden vekâlet verilen kişi tarafından alınabilir.
Diplomanın kaybedilmesi durumunda ne yapılmalıdır?
Kayıp diplomaların yerine ikinci nüsha diploma verilir. Kaybedilmesi hâlinde aşağıda belirtilen belgelerle birlikte Öğrenim gördüğünüz akademik birime başvurulması halinde diploma ikinci nüsha olarak yeniden düzenlenir.
- a) Başvuru dilekçesi (gerekçeli),
- b) Belgeyi kaybettiğini gösteren Emniyet Birimlerince düzenlenmiş olan kayıp /çalıntı tutanağı ya da gazete ilanı,
- c) Onaylı nüfus cüzdanı sureti (fotoğraflı),
- d) İki adet vesikalık fotoğraf,
- e) Diplomasını kaybedenler için ikinci belge ücretinin ödendiğine ilişkin dekont
Aldığı belgenin ikinci nüshasını kaybedenlere başka nüsha verilmez. Ancak, kayıp belgesi verilir. Kayıp belgesinin düzenlenmesinde ikinci nüsha verilmesi usulü uygulanır.
Ders programları ve ders içerikleri ile ilgili sorunlarımı nerede çözebilirim?
Kayıtlı olunan akademik birime (bölüm başkanlığı/öğrenci işleri) müracaat edilecektir. Ayrıca birim web sayfalarından, https://ubys.kastamonu.edu.tr/AIS/OutcomeBasedLearning/Home/Index?culture=tr-TRps sayfasından ders içeriklerine ulaşılabilir.
Ders kaydını ne zaman yapmalıyım?
Her dönem ders kayıt haftası içerisinde öncelikli olarak önceki yıllardan alıp kaldığınız dersleri almanız kaydı ile ders seçiminizi ÜBYS üzerinden yapıp danışman hocanızın onayına sunmanız gerekmektedir. ( Danışman onayından geçip geçmediğini mutlaka kontrol ediniz, danışmanın onayı olmadan derslere devam edemezsiniz.)
Dersler, sınavlar, notlar ve diğer sorunlarım için nereye başvur malıyım?
Kayıtlı olunan akademik birime (bölüm başkanlığı/öğrenci işleri) müracaat edilecektir.
Derse Kayıt/Kayıt yenileme, ara sınavlar, yarıyıl sonu, bütünleme ve tek ders sınav tarihlerini kim belirliyor?
Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen akademik takvimde kayıt yenileme, ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı ve tek ders sınav tarihleri belirtilir. Ara sınavlar için yapılacak olan mazeret sınavı tarihleri ilgili birimlerce belirlenerek öğrencilere duyurulur.
Dersin başarı durumu neye göre belirlenmektedir?
Bir dersin yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmalardan oluşur. Bir dersin değerlendirilmesinde; öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama, proje, yarıyıl/yıl sonu sınavı ve diğer çalışmaların başarı notuna katkı oranları dikkate alınır.
Akademik başarı ortalamalarında ANO ve GANO ne anlama gelmektedir?
YANO: Bir yarıyıla/yıla ait YANO hesabı için, sadece o yarıyıla/yıla ait dersler
GANO: GANO hesabı içinse, öğrencinin almış olduğu tüm dersler göz önünde tutulur. Tekrarlanan derslerde alınan en son başarı katsayısı kullanılır. Kayıtlı bulunulan yarıyıl/yıl sonu itibariyle YANO veya GANO belirlenirken öğretim programında belirtilen alınmamış dersler ortalama hesaplarına katılmaz.
Akademik başarı not ortalaması nasıl hesaplanır?
Öğrencilerin başarı durumları, bitirdikleri yarıyılda almış oldukları derslere ait ANO ve almış oldukları tüm dersler için hesaplanan GANO ile izlenir. Bu ortalamalar; harfli başarı notlarının, her birinin karşılığı olan başarı katsayılarının, o dersin AKTS ile çarpılarak bulunan sayıların toplamının, aynı derslerin AKTS toplamına bölünmesiyle elde edilir.
Bir dersin başarı notunun dönüştürüldüğü harfli başarı notu ve katsayısı nedir?
Bir dersin başarı notunun dönüştürüldüğü harfli başarı notu ve başarı katsayıları not aralıkları farklı aşağıda belirtilmiştir.
Başarı Notu | Harfli Başarı Notu | Katsayı | |
90,00-100,00 | AA | 4.00 | Başarılı |
85,00-89,00 | BA | 3.50 | Başarılı |
75,00-84,00 | BB | 3.00 | Başarılı |
65,00-74,00 | CB | 2.50 | Başarılı |
60,00-64,00 | CC | 2.00 | Başarılı |
55,00-59,00 | DC | 1.50 | Başarılı |
50,00-54,00 | DD | 1.00 | Başarısız |
40,00-49,00 | FD | 0.50 | Başarısız |
0-39,00 | FF | 0.00 | Başarısız |
Başarılı | B | 0.00 | Ortalama hesaplarına dâhil edilmez |
Başarısız | K | 0.00 | Ortalama hesaplarına dâhil edilmez |
Devamsız | D | 0.00 | Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığından başarısız olan |
Sınava Girmedi | GR | 0.00 | Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. |
Eksiz | E | 0.00 | Devam eden çalışmalar için verilen Ek süre |
Üniversitenizde hangi not sistemi kullanılmaktadır?
Üniversitemizde 4’lük (dörtlük) not sistemi kullanılmaktadır.
4’lük sistemdeki not ortalamamın 100’lük sistemdeki karşılığını nerden öğrenebilirim?
Üniversitemizde 4'lük Sistemdeki Notların 100'lük Sistemdeki Karşılıkları için Yükseköğretim Kurulu’nun tablosu kullanılmaktadır.
Yarıyıl içinde bir dersin ne kadarına devam etmek zorundayım?
Öğrencilerin uzaktan eğitim sistemi ile okutulacak dersler hariç, teorik derslere % 70, uygulamalı derslere % 80 oranında devam etmeleri zorunludur. Bu şartları yerine getiremeyen öğrenci yarıyıl sonu sınavına alınmaz ve öğrenciye (D) devamsız harf notu verilir.
Başarısız derslerin tekrarlanmasında;
a) Teorik derslerde devam şartı
b) Sadece uygulaması olan derslerde devam şartı aranır.
c)Hem teorisi hem uygulaması olan derslerde ise devam şartının aranıp aranmayacağı birim tarafından belirlenir.
Dikey Geçiş Sınavına (DGS) başvurmak istiyorum ama son sınıf öğrencisiyim, stajımı tamamlayamadığım halde başvuru yapabilir miyim?
Yükseköğretim programlarına dikey geçiş için başvuracak adaylarda, meslek yüksekokulları ve açıköğretim önlisans programlarından mezun olmuş olma şartı aranır. Başvuru yapmak için, DGS sınavına başvurulan yıl staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirmiş olmak gerekir.
Dikey Geçiş Sınavına (DGS) bir kez girdim tekrar girebilir miyim? Süre sınırlaması var mı?
Önlisans diplomanız olduğu sürece girebilirsiniz süre sınırlaması yoktur.
Önlisans 2. sınıf öğrencisiyim. Okulum bir dönem uzadı, bu sene Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girebilir miyim?
Mezun olabilecek durumdaysanız girebilirsiniz.
1) Ders muafiyeti için nereye başvurmalıyım?
- Ders muafiyet başvuruları kayıtlı olunan ilgili birimin dekanlığına/müdürlüğüne şahsen veya posta yoluyla yapılır. Posta yoluyla yapılan başvurularda, ilgili belgelerin başvuru tarihlerinde ulaşmaması durumunda başvuru kabul edilmez
2) Ders muafiyeti için başvurunun belli bir süresi var mıdır?
- Fakülte/yüksekokula/meslek yüksekokuluna kesin kayıt yaptıran öğrenciler, daha önceki yükseköğretim kurumlarından almış ve başarmış olduğu derslerden muaf olmak isteğiyle Üniversiteye kayıt yaptırdıktan sonra, muafiyet başvurusu yarıyılın/yılın derslerinin başlamasını izleyen onbeş iş günü içinde sadece bir defaya mahsus yapılır. Ek kontenjanla kayıt yaptıran öğrenciler, ders kaydı yaptırdıkları tarihi takip eden ilk hafta içerisinde muafiyet talebinde bulunabilirler. Süresi içinde yapılmayan başvurular kabul edilmez. Sağlık sorunları veya diğer mücbir sebeplerden dolayı tespit edilen tarihe kadar müracaat edemeyen adaylar gerekçelerini evrak ile ispatlamak şartıyla ilgili birimin yönetim kurulu kararı doğrultusunda dönem sonuna kadar müracaatta bulunabilirler. İleriki yarıyıl/yıllarda sadece eğitim-öğretim programlarına sonradan konulacak derslere ilişkin muafiyet talepleri yapılabilir. Bunun dışında, muafiyet talebine, yapılmış olan intibak işlemlerinin iptaline veya değişikliğine yönelik istemde bulunulamaz. Ancak, öğrencilerin, önlisans ya da lisans öğrenimlerine devam ederken eş zamanlı olarak başka bir yükseköğretim programında alıp başarılı olduğu derslerden muaf olabilmeleri için ilgili yarıyılı takip eden yarıyılın ilk haftası içerisinde muafiyet talebinde bulunabilirler.
3) Muafiyet için hangi belgelerle nereye müracaat edilecek?
a) Dilekçe; daha önce almış ve başarmış olduğu ders/dersler karşılığında hangi ders/derslerden muaf olmak istediğini belirtir.
b) Transkript; Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksek Okulu yetkililerince imzalanmış, kaşeli ve mühürlü olması gerekir, aksi halde müracaat işleme alınmaz.
c) Ders içerikleri;
d) YÖK tarafından denkliği tanınmayan yurtdışındaki üniversitelerden alınan dersler için muafiyet ve intibak işlemleri yapılmaz.
e) Süresi içerisinde muafiyet talebinde bulunmayan öğrenci ilgili dönemin tüm derslerinden sorumludur.
4) Muafiyeti talep edilecek derslerin sayısının bir sınırı var mı?
- Öğrencilerin ders muafiyet talebinde ders sayısıyla ilgili bir sınırlama yoktur.
5) Ders muafiyeti itirazı nasıl olur?
- Ders muafiyet başvuruları sadece bir defaya mahsus olmak üzere yarıyılın/yılın derslerinin başlamasını izleyen beş iş günü içinde ilgili birime yapılır. Başvurular muafiyet başvurularının sona ermesini takiben beş iş günü içinde ilgili birim yönetim kurulu tarafından karara bağlanır. Ders muafiyeti kararlarına itiraz; kararlarının ilanından itibaren üç iş günü içinde ilgili birime yapılmak zorundadır.
6) Yabancı Dil dersi muafiyet sınavı nedir?
- Eğitim dili Türkçe olan programlarımızı kazanan öğrenciler için Yabancı Dil Ders Muafiyet Sınavı akademik takvimde belirtilen tarihte Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü tarafından yapılır. Sınavın yeri ve saati Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü tarafından öğrencilere duyurulur. Bu sınavdan 100 üzerinden en az 60 puan alan öğrenciler ortak zorunlu yabancı dil dersinden muaf olurlar ve alınan notlar “Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği ” ne göre harfli nota çevrilerek not ortalamasına katılır.
1) Derse kayıt işlemi nasıl yapılır?
- Derslere yazılım ve kayıt yenileme işlerinin tümünden öğrenciler sorumlu olup, bu işlemleri kendileri yapmakla yükümlüdürler. Öğrenci, her yarıyılın başlamasından önce, akademik takvimde belirtilen sürelerde varsa harç borcunu ödedikten sonra https://ubys.kastamonu.edu.tr adresinden (Kullanıcı Adı Öğrenci No, Şifre TC’nin ilk beş rakamı) alacağı dersleri seçer ve seçmiş olduğu dersleri danışmanına onaylatır.
2) Ders ekleme-bırakma işlemi nasıl yapılır?
- Öğrenci, almak zorunda olduğu dersler hariç olmak üzere, akademik takvimde belirtilen ders ekleme-bırakma haftasında danışmanının onayıyla, aşağıdaki işlemleri yapabilir:
a) Alması zorunlu iken almamış olduğu bir dersi alabilir,
b) Alması zorunlu olan bir ders ile çakışan herhangi bir dersini değiştirebilir,
c) Dersin açılması için zorunlu olan asgari öğrenci sayısı şartının sağlanmaması dolayısıyla kapanan dersin yerine yeni bir ders seçebilir.
3) Bir yarıyılda en fazla kaç AKTS alınabilir?
- Öğrenciler, bulunduğu dönem ve alt dönemlerden olmak üzere;
a) AGNO 2.00’ın altında ise 30 AKTS alabilir.
b) Öğrenciler, bulunduğu dönem ve alt dönemlerden olmak üzere AGNO 2.00-2.99 arasında ise 36 AKTS alabilir.
c) Öğrenciler, bulunduğu dönem ve alt dönemlerden olmak üzere AGNO 3.00 ve üzerinde ise 40 AKTS alabilir.
d) Öğrenci birbirini izleyen iki yarıyıl sonunda mezun olabilecek durumda ise ilgili yönetim kurulunun kararıyla AGNO 2.00 ve üzerinde olanlar, 40 AKTS ve 1 derse ( AKTS limitine bakılmaksızın ) kayıt yaptırabilir.
e) İlk yarıyıl sonundan veya yıllık program olan bölümlerde birinci yılın sonundan itibaren bulunduğu döneme kadar tüm derslerini alıp başarmış olmak şartı ile AGNO 3.00 ve üzeri olan öğrenciler, bulundukları dönemin bir üst sınıfından ders alabilirler. Bu öğrenciler bir dönemde 40 AKTS alabilir.
4) Hangi koşullarda ders tekrarı yapabilirim?
- Bir ders için DD, FD, FF ve D harf notuna sahip öğrenciler o dersten başarısız sayılır ve dersi tekrar ederler. Ancak Tıp Hekimliği Fakültelerinde sınıf geçme sistemi uygulandığından herhangi bir dersten başarısız olması durumunda sınıf tekrar edilir.
5) Kayıt yenileme sırasında alttan başarısız olunan derslerin öncelikle mi alınması gerekmektedir?
- Evet, kayıt yenileme sırasında öncelikle alttan başarısız, devamsız ve hiç alınmayan derslerin alınması gerekmektedir. Sistem sadece devamsız ve başarısız olduğunuz dersleri otomatik olarak eklemektedir. İlk kez alınacak dersleri öğrencinin seçip kendisinin eklemesi gerekmektedir.
6) Başarısız olunan seçmeli dersin yerine başka seçmeli ders alınabilir mi?
- Seçmeli dersin başarısızlığı nedeniyle yeniden alma durumuna düşen öğrenci bu dersin yerine başka bir seçmeli dersi alabilir. Bu takdirde, önceki ders ve çalışmalar için kullanılmış olan haklar yeniden kullanılamaz.
7) Üst yarıyıllardan ders alınabilir mi?
- Önlisans ve Lisans programlarına kayıtlı ve tüm derslerini alıp başarmış olmak şartı ile AGNO 3.00 ve üzeri olan öğrenciler, bulundukları dönemin bir üst sınıfından danışmanının olumlu görüşüyle, ön şartlı olmayan veya ön şartını yerine getirdiği, programlarına ait bir üst yarıyıl/yıl derslerinden en fazla bir dönemde 40 AKTS alabilir.
8) Belirtilen sürede derse yazılma işlemlerini yapamadım, nereye başvurmalıyım?
- Ders kaydı, akademik takvimde belirtilen kayıt süresi içinde yapılır. Bu süre içinde ders kaydını yaptıramayan öğrenci, durumunu bağlı bulunduğu akademik birime yazılı dilekçe ile bildirir. Ders kaydı yaptırılmayan dönem öğretim süresine dahildir.
9) Kayıt yaptığım derslerde değişiklik yapmak istiyorum ne yapmalıyım?
- Danışman sizin yaptığınız kayıtları onayladıktan sonra sizin bir işlem yapmanız mümkün değildir. Ancak danışmanınız kayıt yenileme dönemi süresince ders seçimlerinize kesin kayıt verilmediği sürece danışmanı olduğu öğrencilerin ders seçimlerini reddederek öğrencinin yeniden ders seçimi yapmasını sağlar. Bu konuda danışmanınızla irtibata geçmelisiniz.
10) Derse kayıt süresi dışında kayıt yapılan derslerde değişiklik yapmak istiyorum ne yapmalıyım?
- Derse Kayıt / Ders ekle-sil günlerinden sonra hiçbir şekilde öğrencinin üzerine ders eklemesi ve ders silinmesi işlemi yapılmaz. Öğrenci, süresi içinde almadığı veya kayıt yapmadığı derslere devam edemez ve bu derslerin sınavına giremez.
11) Bir yarıyıl kayıt yenilemeyen öğrencinin izleyen yarıyılda öğrencilik hakkı devam eder mi?
- Kaydını yenilemeyen öğrenciler o yarıyılda derslere giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar. İzleyen yarıyılda ise kaydını yenilediği taktirde öğrencilik hakları devam eder.
12) Ders devam çizelgesinde ve sınav listesinde isim görünmüyorsa ne yapılmalıdır?
- Bu konuda birçok olasılık olabilir, örneğin ders kayıt yapılmamış olabilir, ilgili dersi bir başka programdan alınıyor olabilir. Durumu en kısa zamanda biriminiz öğrenci işlerine /Bölüm Başkanlığınıza bildirmeniz gerekmektedir.
13) Harcımı yatırdım ve derslerimi interaktif ortamda seçtim. Derse kaydım yapılıp tüm işlemlerim bitmiş midir?
- Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen sürelerde interaktif olarak seçerek, danışmanı tarafından onaylanması gerekir. Danışman onayı ile birlikte kayıt yenileme işlemi gerçekleşmiş olur.
1) Üniversitenize kayıt hakkı kazandım, hangi tarihlerde kayıt yaptırabilirim?
- Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri ilan edilen kayıt tarihleri arasında yapılacaktır. Detaylı kayıt yerleri ve gerekli bilgilerine https://www.kastamonu.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
2) İkinci Öğretim Programına kayıt hakkı kazandım harç ödemesi için izlemem gereken yol?
- Türkiye’nin her yerindeki Halk Bankası şubelerinden herhangi birisinden TC kimlik numaranız ile veya Halk İnternet Bankacılığı ile Halk Paramatik’lerini kullanarak belirlenen harç bedelini yatırabilirsiniz.
3) Üniversitenize kayıt hakkı kazandım, kayıt işlemleri için izlemem gereken yol nedir?
- İki şekilde kayıt işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Birincisi YKS sonuç belgenizde yazan fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokul bazlı kayıt tarihlerine göre, gerekli evrakları temin edip üniversitemize gelerek,
- İkincisi ise Online İlk Kayıt adresinden ön kayıt işleminizi tamamladıktan sonra e-kayıt ile kaydolmak istiyorum seçeneğini seçip, varsa aynı alanda ilan edilen eğitim bedeli belirtilen hesap numarasına yatırmanız gerekmektedir. Bu işlem bittikten sonra www.turkiye.gov.tr adresinden e-devlet şifreniz ile giriş yaparak kesin kayıt işleminizi tamamlayabilirsiniz.
4) Elektronik kayıt ile kayıt yaptım, tekrar üniversiteye gelerek işlem yapmam ya da evrak teslim etmem gerekiyor mu?
- E-devletten kesin kayıt işleminizi gerçekleştirdikten sonra üniversitemiz ilgili birimine kaydınız onaylanacaktır. Artık üniversitemize kayıt işleminizin yapılmıştır tekrar kayıt için üniversitemize gelmenize gerek yoktur. Dersler başladıktan sonra kayıt evraklarınızı akademik birimin öğrenci işlerine teslim edeceksiniz.
5) E-devlet şifremi nereden alabilirim?
- E-devlet şifrenizi, üzerinde T.C. kimlik numaranız bulunduğu fotoğraflı bir kimlik (nüfus cüzdanı, pasaport veya ehliyet) ile ibraz ederek yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden alabilirsiniz.
6) Elektronik kayıt işlemi herkese açık mıdır, kimler bu alandan kayıt yaptıramaz?
- Özel yetenek ve özel koşullara sahip programlara kayıt yaptırmak isteyenler, aynı anda örgün iki ön lisans programı veya iki lisans programına kayıtlı olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’ndan mezuniyet bilgisi sorgusunda ve erkek adaylar için Millî Savunma Bakanlığı sorgusunda engel yaşayan öğrenciler, elektronik kayıt işlemlerini yapamayacaklardır.
7) Elektronik kayıt zorunlu mudur, kayıt işlemimi üniversiteye gelerek yaptırabilir miyim?
- Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır.
8) Ön kayıt işlemi nedir? Ön kayıt yapmadan kayıt yaptıramaz mıyım?
- İster e-kayıt ile isterseniz üniversitemize gelerek kayıt yaptırabilirsiniz, ilk önce https://www.kastamonu.edu.tr adresinde yer alan duyurular alanında “Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kayıtları” başlığı altında yer alan Online İlk Kayıt alanından ön kayıt formunu doldurup kaydetmeniz gerekmektedir. Eğer e-kayıt değil de üniversitemize gelerek kayıt yaptıracaksanız yanınızda ön kayıt formunuzun bir çıktı örneği ile gelmeniz gerekmektedir. Bu işlemi yapmadan geldiğiniz takdirde üniversitemizdeki kayıt işlem süreciniz uzayacaktır.
9) Üniversitenize belirtilen tarih aralıklarında kayıt yaptıramazsam daha sonra yaptırabilir miyim?
- ÖSYM tarafından belirlenen tarihler aralığında kayıt yaptırmanız gerekmektedir, bu süre içerisinde başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.
10) Üniversitenize belirtilen tarih aralıklarında kayıt yaptıramazsam ek kontenjan ile tekrar tercih yapabilir miyim?
- YKS merkezî yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleştirilmişseniz, ek yerleştirmede tercih yapma hakkına sahip değilsiniz. Ek yerleştirme ilk yerleştirme sonucunda hiçbir yükseköğretim kurumuna yerleşmemiş öğrenciye verilen haktır, ikinci kez kullanamazsınız.
11) Üniversitenize yerleştim fakat bütünleme \ tek dersten dolayı mezun olamadım kayıt hakkımı kullanabilecek miyim?
- Kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2023 tarihine kadar ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyen adayların geçici kayıtları silinecektir.
12) Kayıt esnasında gelemezsem benim yerime yakınım kayıt işlemlerini tamamlayabilir mi?
- Kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Adayın kendisi olmadan kayıt yapılmayacağı gibi posta ile de kayıt yapılmayacaktır.
13) Üniversitenize yerleştim fakat aynı zamanda bir diğer üniversitede ön lisans\ lisans programlarından birinde kaydım bulunmakta, aynı anda her iki üniversitede de okuyabilir miyim?
- Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programında kayıtlı olamazsınız. Bu sebeple ne üniversitemize gelerek, ne de e-kayıt ile kayıt işlemlerini tamamlayamazsınız. Bu durumdaki öğrencilerin öncelikle kayıt tarihleri aralığında kayıtlı oldukları yüksek öğretim kurumundan ilişik kesme işlemini yaptırıp, YÖKSİS’ deki öğrencilik durumlarının güncellemesi gerekmektedir.
14) Kayıt işlemini tamamladığımda öğrenci numaramı, sistem kullanıcı adı ve şifrelerimi nasıl alabilirim?
- Kesin kayıt işlemini tamamladıktan ÜBYS kullanıcı adınız öğrenci No parolanız ise TC’nin ilk beş sayısı. Öğrenci bilgi sistemine giriş yaparak ders kayıt işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.